Praktiniai patarimai kaip padidinti pardavimus  >>>


Žodžiai reklamos tekstuose

 Kokius žodžius naudoja reklamose ir kaip nesuklysti juos renkantis?

Reklamų tekstuose neretai vartojamos įvairios standartinės dramatiškos frazės, kuriomis tikimasi sudominti klientus, tačiau ne visada pasiekiama norimo rezultato ir gražūs sąskambiai greičiau atstumia, nei sudomina.

Užsienio šalių specialistai neturi vieningos nuomonės dėl reklaminių tekstų taisyklingumo ir nesutaria, ar tikrai visada reikėtų besąlygiškai laikytis kalbos normų, norint sukurti tinkamą reklamą, tačiau reikėtų nepamiršti tiesioginės ir loginės žodžių reikšmės, bei jų sukeliamų emocijų.

Pavyzdžiui, įžymioji Apple reklaminė žinutė „Think different“ (liet. mąstyk kitaip) iš tikrųjų yra parašyta netaisyklingai ir turėtų skambėti „Think differently“, tačiau dėl gražaus skambesio buvo nuspręsta naudoti pirmąjį variantą.

Lietuvių kalba rašyti reklaminius šūkius dar sudėtingiau, ypač jei reikia lokalizuoti užsienio šalių specialistų sukurtą reklaminį tekstą, bet lietuviškose reklamose galime išvysti kai kuriuos populiarius žodžius, kurie, vis dėlto, gali būti panaudoti ir neteisingai.

Žodis „pigu“ ir kitos jo formos. Itin populiaru reklaminiuose tekstuose akcentuoti pigumą, tačiau tai ne visada yra geras sprendimas. Nors žmonės nori įsigyti įvairių prekių ir paslaugų pigiau, tačiau viena yra reklamuoti išpardavimą, o kas kita – pristatyti pačią prekę. Jei reklamoje ji bus ir pigi, ir kokybiška, ir naudinga, ir dar madinga – tekstas greičiau skambės kaip melas ir juo niekas nepatikės.

Žodis „naujiena“. Puikus būdas pristatyti naują produktą yra tiesiai šviesiai parašyti, jog jis naujas. Tačiau nereikėtų tuo piktnaudžiauti ir klaidinti žmonių, naujiena vadinant daiktus ar paslaugas, kurie anaiptol nėra naujovė…Jei pradėjote siūlyti kokią nors naują paslaugą, pavyzdžiui, kirpimą karštomis žirklėmis, dar nereiškia, kad ir kitiems tai pasirodys modernu. Klientai, kuriems jau bus žinoma siūloma paslauga, supras tokį pranešimą, kaip bandymą gudrauti!

„Paprastas, patogus, lengvas“ ir kiti panašūs būdvardžiai. Prieš naudojant reklaminiuose tekstuose panašius apibūdinimus, reikėtų pasverti savo pažadus. Neretai, siekiant padaryti įspūdį, naudojami panašią reikšmę ar vienas kitam prieštaraujantys apibūdinimai, pavyzdžiui „lengvas ir paprastas“, „išskirtinis ir prieinamas kiekvienam“.Tačiau visų pirma reikėtų gerai įvertinti, kokios iš tikrųjų yra Jūsų prekės ar paslaugos. Norėdami pareklamuoti savo prekes, lengvai galite persistengti!

„Nemokamai“. Visi žino posakį, jog tik pelėkautuose sūris būna nemokamas. Taip pat yra ir su reklaminiais tekstais. Nors visi svajoja gauti kažką nemokamai ir šis žodis puikiai atkreipia dėmesį, tačiau labai svarbu, kas rašoma po to. Žmonės nori gauti finansiškai jiems naudingą ar emociškai malonų sandorį, tačiau jei po žodžiu „nemokamai“ yra pateiktas jiems neįdomus pasiūlymas, toks žodis neatneš norimos sėkmės ir susidomėję klientai greitai nusivils. Pavyzdžiui, jei klientas mato, jog siūlomoje akcijoje jis gauna kažką dovanų, tačiau bendra sandorio vertė – didesnė nei įprastai. Tai gali neigiamai nuteikti prieš Jus ir Jūsų produktus.

„Visada, niekada“. Dalindami pažadus reklaminiuose tekstuose, turite prisiimti atsakomybę ir tikrai galėti juos įgyvendinti. Ypač, jei tiesiogiai su klientų bendraujate ne Jūs patys, tikėtina, jog paždas „visada pasirūpinti klientu“ ir „niekada jo nenuvilti“ gali būti nepasiekiamas dėl kai kurių darbuotojų kompetencijos trūkumų. Aišku, tokius darbuotojus galite pakeisti kompetentingesniais ar pamokyti, tačiau kol tai įvyks, gali atsirasti įvairių neskalndumų. Tokiu atveju pažadas kažką visada padaryti ar kažko niekada nedaryti bus melagingas. Klientai tai įsimins. Atrodysite neatsakingi!

„Geriausias, gražiausias, nuostabiausias“. Aukščiausių laipsnių būdvardžių naudojimo reklaminiuose tekstuose reikėtų vengti. Visada yra tikimybė, jog atsiras kažkas geresnio, gražesnio ir nuostabesnio. Aukščiausieji laipsniai tekstuose tarsi nurodo tam tikras lubas ir veikiau skamba kaip pagyros, o ne kaip reklama. Ypač, jei tokius apibūdinimus naudojate, pristatydami savo kompaniją. Pavyzdžiui, skelbdami „Esame geriausi plastikinių langų montuotojai Lietuvoje, o kainos pas mus mažiausios!“, turite būti garantuoti, jog tikrai tokie esate ir galite tai pagrįsti faktais. Kompanijos dydį, pelną, parduotos produkcijos kiekį galima apibrėžti skaičiais, todėl, turėdami tinkamus duomenis, juos galite pristatyti visuomenei, taip reklamuodami vieną ar kitą kompaniją. Tačiau jei jaučiatės patys nuostabiausi, bet negalite to jausmo pagrįsti kažkuo apčiuopiamu, – sertifikatais, apdovanojimais, skaičiais ir panašiai,– nereikėtų naudoti aukščiausio laipsnio būdvardžių. Klientams atrodysite kaip pagyrūnai, o prekės ir paslaugos nebus tokios patrauklios. Žmonės manys, jog tikriausiai giriate savo produktą todėl, jog jo niekam nereikia. Kukli reklama taip pat gali parduoti!