Praktiniai patarimai kaip padidinti pardavimus  >>>


Facebook reklama

Socialinis tinklas „Facebook“ kasmet populiarėja ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje, todėl nenuostabu, jog reklama „Facebook“ tinkle tampa puikia priemone tikslinei auditorijai pasiekti.

Oficialiais duomenimis, „Facebook“ vienija apie 800 mln. aktyvių vartotojų visame pasaulyje, iš kurių 200 mln. prisiregistravo 2011 metais. Lietuvoje užregistruota šiek tiek daugiau nei 0,5 mln. „Facebook“ profilių ir bendrame šalių reitinge, pagal naudojimąsi šiuo socialiniu tinklu, užima 67-ąją vietą ir pirmauja tarp Baltijos šalių. Be abejonės, socialiniu tinklu daugiausiai naudojasi jauni žmonės (iki 35 metų), o didžiausią auditorijos dalį sudaro moterys.

Reklama socialiniame tinkle „Facebook“ yra ypatinga tuo, jog, nepaisant mokamų reklamos paslaugų, reklamą kartu nemokamai platina ir patys „Facebook“ vartotojai, todėl taip pavyksta sutaupyti ne tik laiko, bet ir lėšų.

2012 m. socialinio tinklapio „Facebook“ statistika:

· Vidutiniškai vienas „Facebook“ vartotojas turi 130 draugų ir jam patinka 80 puslapių.

· 56 proc. vartotojų teigia, jog mieliau savo draugams rekomenduos tą prekinį ženklą, kurio fanais jie yra tapę „Facebook“ profilyje.

· Kiekvieną savaitę šiame socialiniame tinkle yra pasidalinama maždaug 3,5 milijardais įrašų.

· 77 proc. vartotojų teigia, jog susipažįsta su prekių ženklais, skaitydami jų puslapių įrašus.

· Prie prekių ženklo 58 proc. vartotojų spaudžia „patinka“, nes jau yra jo vartotojai, o 57 proc. tikisi gauti nuolaidų.

Kokios yra „Facebook“ reklamos galimybės?

Facebook reklamos žinutę sudaro antraštė ir iki 135 ženklų pranešimas bei paveikslėlis. Reklamą itin tiksliai galima skirti tam tikrai tikslinei auditorijai, pasirenkant:

· Gyvenamąją vietovę.

· Lytį.

· Amžių.

· Kalbą.

· Išsilavinimą.

· Dominančias veiklas ir kt.

„Facebook“ reklamos biudžetą, rodymo laiką bei turinį visada nustato pats užsakovas, todėl toks reklamos būdas yra prieinamas ne tik didelėms korporacijoms, bet ir mažoms įmonėms ar individualia veikla užsiimantiems fiziniams asmenims.

Kokie „Facebook“ reklamos privalumai?

· Lengvai pasiekiama tikslinė auditorija: galima priskirti reklamą pagal labai tikslius kriterijus.

· Kiekvienas vartotojas, paspaudęs „patinka“ prie Jūsų reklamos, nemokamai patalpina informaciją ir savo asmeniniame profilyje, kurį mato jo draugai.

· Santykinai maža reklamos kaina.

· Reklama rodoma tol, kol pasibaigia Jūsų nustatytas biudžetas.

· Reklamą bet kada galima redaguoti ar sustabdyti, net ir neišnaudojus viso biudžeto.

· Puslapyje fiksuojama reklamos statistika, kuria galima išfiltruoti neefektyvias reklamas.

· Sudaroma galimybė kaina valdyti reklamos prioritetą: kuo daugiau mokate už reklamą, tuo aukštesnis jos rodymo prioritetas.

· Reklama gali nuvesti vartotoją į kitą šaltinį, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie siūlomas prekes ar paslaugas.

· „Facebook“ profilyje galima įvairiausiais būdais pateikti informaciją apie save ir savo kompaniją: įkelti paveikslėlius, vaizdo medžiagą, kurti programėles.

· Egzistuoja grįžtamasis ryšys ir palaikymas: vartotojas, tapęs Jūsų puslapio fanu, nuolat gauna informaciją apie Jus ir Jūsų organizaciją, ir tai Jums nieko nekainuoja!

Kokie „Facebook“ reklamos trūkumai?

· Trumpos reklaminės žinutės.

· Riboti reklaminio ploto dydžiai.

· Net jei vartotojas reklamoje paspaudžia „patinka“, tai nereiškia, jog jis pasiruošęs pirkti Jūsų prekes ar paslaugas.

· Nors „Facebook“ reklamą valdyti nėra sunku, tačiau siekiant maksimalaus rezultato minimaliomis išlaidomis, teks prašyti specialisto pagalbos.