Klientų duomenų bazė
Nusprendus reklamuoti savo prekes ar paslaugas, iškyla svarbus klausimas – kaip pateikti reklaminę žinutę būsimiems pirkėjams, kad ji atneštų kuo daugiau naudos ir kainuotų kuo mažiau?
Svarbus tampa ne tik reklaminės žinutės turinys, bet ir jos siuntimo kanalai. Siekiant suasmeninti reklamą ir taip labiau paveikti vartotoją, galima siūlyti savo prekes ar paslaugas skambinant klientui, siunčiant tradicinius ar elektroninius laiškus, trumpąsias tekstines žinutes ar net atvykstant į kliento namus ar biurą. Tačiau, norint išsiųsti 1000 tradicinių laiškų ar paskambinti trims šimtams klientų, vien užsispyrimo negana…
Jums prireiks dviejų dalykų: kliento kontaktų ir jo sutikimo jais pasinaudoti!
Bet kuri įmonė, siekdama reklamuotis tikslinei auditorijai ir sutaupyti lėšų, privalo formuoti klientų duomenų bazes.
Vienas svarbus klientų duomenų bazių sudarymo žingsnis – fizinis kontaktų surinkimas. Lietuvoje populiaru rekvizitus rinkti, išduodant nuolaidų korteles. Užpildant kortelės išdavimo anketą, siūloma užsisakyti reklaminius pranešimus ir varnele pažymėti, jog sutinkate, kad Jūsų duomenys būtų panaudoti kompanijos rinkodaros tikslais. Kai kurios firmos kortelių neišduoda, jei klientas neleidžia naudotis jo nurodytais kontaktais, tačiau dažniausiai tai neigiamai reprezentuoja organizaciją.
Surinkti informaciją apie klientus galima ir duodant užpildyti kitokias anketas, tačiau tam, kad esamas ar būsimas klientas netingėtų tai atlikti, naudinga pasiūlyti jam kokių nors padėkos dovanėlių ar nuolaidų.
Kontaktus gali rinkti ir vadybininkai ar net patys klientai. Tinklinio marketingo principu valdomos kompanijos klientams pateikia anketas, kuriose prašo įrašyti mažiausiai trijų draugų ar artimųjų kontaktinius duomenis, mainais žadėdami tam tikrą procentą nuo jų nurodytų asmenų pirkinių sumos.
Be abejonės, renkant kontaktus ir formuojant klientų duomenų bazę, reikėtų iš anksto apsispręsti, kokius duomenis rinksite. Galbūt jums visai nesvarbus kliento adresas, tačiau naudinga žinoti jo lytį ir telefono numerį? Duomenų bazėje gali būti aprašyta bet kokia kliento charakteristika – pradedant akių spalva ir baigiant batų dydžiu. Pagrindiniai renkami duomenys dažniausiai būna: vardas ir pavardė, gimimo data, adresas, telefono numeris, lytis, šeimyninis statusas. Aišku, jei galite, stenkitės surinkti bet kokią informaciją, nes nežinote, ko tiksliai ateityje Jums prireiks, tačiau nepamirškite, jog apklausa ar anketos pildymas neturėtų varginti kliento, todėl duomenys turi būti renkami tikslingai. Jei prekiaujate automobiliais, klientų akių spalva tikriausiai Jums nebus itin svarbi…
Kaip žinia, viena iš priežasčių, pritraukiančių kompanijos nesėkmes – nesugebėjimas tinkamai aptarnauti klientų, o komunikacijos palaikymas su jais – vienas efektyviausių lojalumo ugdymo būdų. Tokį klientą ne tik lengviau įklabėti įsigyti siūlomą prekę ar paslaugą, bet kartu jis tampa ir kompanijos „vadybininku“, kuris, esant progai, apie jūsų kompaniją pasakos ir aplinkiniams, pasigirdamas nauja preke, suteikta paslauga ar nuolaida.
Net jei toks klientas mėgsta pirkti ir pas konkurentus, turint jo kontaktinius duomenis, bet kada galėsite jam pareklamuoti prekes, pasiūlyti nuolaidų ar pakviesti į prezentaciją. Taip sutaupysite ir laiko, ir pinigų.
Aišku, patyręs marketingo specialistas gali suformuotiitin efektyvią reklamos kampaniją, tačiau turimi kontaktai bus labai naudingi jos įgyvendinimui, todėl netingėkite kurti klientų duomenų bazių. Tai duos apčiuopiamos naudos!